Crònica de l’intercanvi a Exmouth dels alumnes de 1r i 2n d’ESO

CRÒNICA ESCRITA PER LES ALUMNES JÚLIA MAS, LAURA LÓPEZ, CARLA BARRADO, MARIAM JUST I CLÀUDIA BALDIRÀ

Durant la setmana passada vam viure una experiència inoblidable a Londres, amb un total de 50 alumnes de 1er i 2on d’ESO. Vam matinar molt, però va valdre la pena.

Un cop a Londres va començar la diversió. Vam gaudir d’un tour per la ciutat, vàrem visitar: el London Eye, el Buckingham Palace (on hi viu la reina Isabel II) i el Big Ben. Malauradament aquest últim anomenat es trobava en obres i no li vam poder fer gaires fotos. També va fer un petit creuer pel riu Tàmesis.

Finalment vam agafar el metro i vam anar a dinar a un restaurant de bufet oriental a prop de l’hotel. Però el viatge només havia començat…

Un cop passat el primer dia, el diumenge, vam començar  de compres al Candem Market, cadascú pel seu compte. Al cap d’una bonica estona a les botigues, vam anar al Oxford Street, vam passejar per aquells grans carrers observant el nostre atractiu entorn. En aquells carrers hi havia una botiga anomenada Hamleys, la botiga de joguines més antiga. Hi vam entrar i li vam fer una ullada tots, i vam rondar per observar-la.

Amb tot això, ens va entrar gana, i vam anar al Mc Donald’s, vam dinar i sense perdre ni un minut vam anar al M&M’s shop, i allà, tothom es va comprar algo d’M&M’s.

Ja es va fer hora d’anar cap a l’hotel a recollir maletes. Tots amb els nervis a la panxa vam pujar a l’autobús perquè arribaria el moment més esperat de la setmana; conèixer a la nova família. Ens esperaven 3 hores d’autobús, però, tothom pensava que valia la pena.

Al llarg de 3 hores, vam conèixer a les agradables famílies angleses, i ens vam instal·lar a la nostra nova casa, i… un dia nou ens esperava!

El dilluns vam anar a una acadèmia d’anglès: primer van dir-nos amb qui anàvem i a quina classe ens tocava.

Llavors, vam conèixer a uns quants professors: a alguns, els va tocar una professora anomenada Lesley era molt divertida i feia que les classes no fossin tan avorrides, altres van tenir un home de mitjana edat anomenat Phil, més persones van tenir un senyor anomenat Zach que apart de fer-nos classes també al final ens feia algun truc de màgia…El que crec que més ens va agradar de les classes va ser que al acabar teníem un quart d’hora de temps lliure i podíem sortir fora al carrer.

També, després de l’hora de dinar vam fer grups per anar a fer un tour per Exmouth: va ser molt  divertit!! Vam veure el port i el mar, i al final ens van deixar estar per la platja jugant a futbol a la sorra, observant com el sol es ponia per l’horitzó o prenent una xocolata calenta a la cafeteria.

Al final, per la tarda vam estar amb la família parlant o organitzant-nos la maleta. Va ser un dia molt divertit i diferent.

Al segon dia de la setmana, vam quedar tots a una plaça on hi es trobava la “wall memorial”. Un cop ja hi érem tots ens vam dirigir cap a la acadèmia com qualsevol altre dia. El millor moment del dia va ser la tarda, hi vam visitar Exeter (un lloc preciós).Quan vam acabar el tour decidirem anar al museu, on hi es trobaven des de animals dissecats fins a mòmies.

També, aquell mateix dia vam tindre que sopar molt ràpid ja que a les 19’15 hi teníem que ser a la bolera( per si no sabeu que és, és el lloc on es troben màquines i es tiren pilotes per a fer caure bitlles).Un cop tot finalitzat la família ens va vindre a buscar per anar cap a casa.

Després d’un gran dia, era dimecres, com cada matí vam començar el dia amb molta energia esmorzant amb la família i, a continuació, vam anar cap a l’escola.

Com sempre, férem tres hores de classe diàries amb uns quinze minuts de descans, i a les 12:30 vam dinar el “pack lunch” que ens havia preparat la família. Aquell dia havíem d’anar ràpid perquè passejaríem per Exeter, una bonica ciutat situada a prop d’Exmouth.

Tan aviat com vam poder, vam agafar el tren que ens portaria cap a allà. Després d’una estona, ja estàvem a la ciutat, allí ens van dir que podríem estar una bona estona de compres per la zona. I així va ser, vam recórrer la ciutat buscant botigues i comprant records pels mercats nadalencs.

Vam tornar i ens vam retrobar amb la família, ja que seria una de les tardes lliures per estar amb ells. Unes famílies van parlar i es van conèixer millor, altres van veure una pel·lícula, d’altres van fer una ruta per veure la decoració nadalenca de les façanes de les cases i edificis…

Finalment vam sopar, vam anar a dormir i a esperar un altre dia amb més aventures per viure.

El dijous, com cada dia, ens vàrem aixecar ben aviat per arribar a l’hora a l’acadèmia Mountlands. Quan arribàvem al punt de trobada, a les nou del matí ja entràvem. Les classes eren molt divertides, cada dia ens feien fer jocs diferents per aprendre i amb els quals les classes se’t feien més curtes. Un cop acabades les classes vam anar a Topsham a un restaurant a provar un te deliciós, que es diu CREAM TEA, que anava acompanyat amb un pa molt dolç i saborós.

Més tard tots vam anar cap a casa per passar una bona estona amb família i intercanviar el que havia passat durant el dia. Llavors vàrem sopar i ens preparàrem per una nit inoblidable a la discoteca amb els companys.

A les 19.15h de la tarda ens retrobàrem tots una altra vegada en una sala especialment per nosaltres. Allà vam ballar, cantar, cridar i passar-nos-ho bé. Va ser espectacular, tots ens ho vam passar pipa, allò no tornaria a passar mai més. Tota aquella festa va acabar a les 21.15h de la nit, per així poder començar un altre gran dia amb molta alegria, poder xalar i dormir molts hores.

Ja era divendres, abans d’anar a l’acadèmia, vam esmorzar com cada dia amb la família. Un cop vàrem acabar, ens vam preparar i vam marxar camí a l’acadèmia. Tots reunits vam començar la classe, tal com havíem aplicat cada dia. Un cop acabades les classes vam menjar un deliciós dinar i vam anar al cinema a mirar una pel·lícula molt interessant: Star Wars; “The last jedi”. Allà no es podien comprar les crispetes, les havies de portar fetes. Però això no va ser preocupació per nosaltres perquè nosaltres anàvem a mirar l’entretinguda producció que ens havien preparat. Un cop acabada la pel·lícula, teníem tarda lliure amb l’encantadora família, però, abans d’anar amb la família, els professors ens van deixar anar a fer algunes compres pel  poble. Però ara ja sí, era hora de circular de camí  cap a la càlida casa. Amb la família vam passar l’última tarda. Vam  parlar, mirar les notícies amb anglès… depenent de la família, com és obvi.

Vam passar la tarda tots plegats i quan va ser l’hora, ens esperava un exquisit sopar. Com que tots estàvem cansats, vam anar a dormir. Que bé que s’estava allà al llit descansant i ben calents…

Bé, era important descansar perquè a l’endemà ens esperava un dia molt esgotador.

L’últim dia va ser el dissabte. Aquell dia vam estar viatjant quasi tota l’estona, primer vam anar en autobús cap a un lloc anomenat Stonehenge on hi havia un gran cromlec. Feia fred però va valdre la pena, perquè veure aquelles pedres gegants va ser molt emocionant ja que tenien una gran història darrere .Al cap d’una estona ens vam reunir en un punt i ens van deixar passejar per les botigues o anat a dinar el pack lunch que ens havien preparat els senyors de la casa. Un cop fet això vam anar un altre cop cap l’autobús per anar l’aeroport. A l’arribar allà els professors ens van donar una mitja hora per fer el que volguéssim. Després vam pujar a l’avio i passades les hores vam arribar cap a les dotze de la nit a l’escola. Aquella setmana havia sigut increïble!

@LaSalleTGN
Propers esdeveniments

Ús de cookies

Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR