A la Salle Tarragona, els alumnes de 2n de Batxillerat estan desenvolupant un projecte inclusiu per a infants i adolescents amb problemes visuals o cognitius. Aquest projecte forma part d’una iniciativa per ensenyar les habilitats del pensament computacional a tots els perfils d’alumnat.
Els alumnes del Batxillerat tecnològic han estat treballant amb intel·ligència artificial per dissenyar el prototip d’un projecte de reconeixement d’imatges. Després, aquesta proposta s’ha aplicat per identificar les peces que conformen la iniciativa Scratch Jr Tactile. Aquesta iniciativa inclusiva utilitza fitxes de fusta amb relleu per ensenyar les bases del pensament computacional a alumnes amb necessitats especials. Aquestes peces unides entre elles representaran les instruccions d’un codi de .programació
El treball no ha estat fàcil, doncs les peces són molt similars entre elles i ha calgut ajustar bé els paràmetres de la intel·ligència artificial per un correcte reconeixement. A més, ha calgut exportar-lo a Scratch i fer la programació amb aquest entorn de manera que sigui accessible a altres usuaris que el vulguin utilitzar o ampliar.
El projecte desenvolupat pels alumnes de la Salle Tarragona serà donat a Scratch Jr Tactile per ser utilitzat per qualsevol centre educatiu, institució o associació que ho necessiti. Actualment, al prototip hem afegit veu per ajudar a identificar les peces. A més, hi haurà un menú per triar idioma de la veu (català, castellà i anglès) per facilitar l’ús a entitats de fora de Catalunya.